Hogyan csináld

T-­72 BA

Sali Gábor
2019.09.16 15:33
T-­72 BA

T­-72 BA
Méretarány: 1/35

 

1.) Mielőtt elkezdtem az építést, átböngésztem a netet fotók után kutatva. Sok érdekes festésű kocsi került elém, de mikor ezt a képet megláttam már tudtam, hogy ezt fogom megvalósítani, teljesen lenyűgözött a formája és ez a téli környezet!


2.) Az építéshez elég sok kiegészítőt használtam: Rb lövegcső, ET maratás a sajátján felül, MasterClub lánc, valamint saját feljavítások, mint például a lámpaketrecek. Most az építés részleteit kihagyom, majd talán egy másik cikkben írok róla.


3.) A festés, mint mindig, alapozással kezdődött (AMIG2002), utána a modern russian colors szettet használtam a kamó színekhez (AMIG7109). Sokat törtem a fejem az alapszínen, végül a Yellow Ocre mellett döntöttem a Green Khaki­vel szemben. A zöld színt kezdetben túlvilágosítottam, mert a képen úgy tűnt, hogy a tankon a Light Green Khaki­t használták. Ebben tévedtem, ezért ezeket a részeket átfújtam a sötétebb árnyalattal! Itt még a világos zölddel van.


4.) A zöld sötétítése után a felöleti texturákat készítettem el. Ehhez a kamó színek világosított árnyalatát használtam, akril festékkel dolgoztam. Ecsettel, teljesen random módon pöttyöket tettem a felületre majd nedves szivaccsal eldolgoztam, később ugyan ezt megismételtem sötétített színekkel! Ezt követte egy sós maszkolás amire végül egy sötét barnás majd egy világos szürke, nagyon híg árnyalatot fújtam. (Ezek a lépések nagyjából megegyeznek a Bera Karesz által kifejlesztett technikával) Innentől kezdve tulajdonképpen a "nagy könyv" szerint haladtam. Elsőként megfestettem a részleteket majd a kopásokat. Következhetett a filter, AMIG1000 és AMIG1005 enamel wash­al. Ezt követte a megfolyások elkészítése (AMIG1203 - Streaking Grime) és az üzemanyag folyások. A koszolással nem is foglalkoztam a korábban leírt sózás és a téli környezetbe helyezés miatt! Ezeken a képeken látható a fent leírt felület texturálásának a végeredménye.


5.) A láncot Barnító folyadékban áztattam (AMIG2020) majd track wash­al (AMIG1002) kezeltem, ez sem kapott sem koszt sem sarat külön! A gumi kötény alapszíne a fekete, erre pisztollyal, és a fent leírt módszerrel Gumik és gumiabroncsok (AMIG033) szín került. Végül következett a havazás! Ehhez két különböző módszert alkalmaztam. A teknő alját Megfújtam híg faragasztóval és erre szórtam egy kis szódabikarbónát majd ismét átfújtam a ragasztóval. ezt kb. háromszor ismételtem! A testre, toronyra egy sűrűbb masszát hordtam fel ecsettel és csak néhány helyre. Néhol Vallejo still water­el vízfolyásokat festettem. Tulajdonképpen ezzel a gép el is készült, következhetett az alap.